פריצה לרכב – מיגון לרכב מפני גניבה

פתרונות מיגון למניעת גניבת רכב

מערכות הגנה פיזיות וטכנולוגיות עשויות לצמצם את הסיכון לגניבת הרכב, אבל רק ביטוח מקיף מגן באמת על ההשקעה שלכם. הכירו את האפשרויות

גניבת רכב היא תופעה נפוצה, למרבה הצער. לכן גם פתרונות הגנה לרכב הינם נפוצים מאוד, והם משתכללים עם הזמן. יחד עם זאת, ככל שטכנולוגיות ההגנה על כלי רכב הן מתקדמות, כך גם שיטות הפעולה של גנבי הרכב. במילים אחרות, אי אפשר להבטיח מניעה מוחלטת של גניבת הרכב, אך אפשר להקשות על מאמצי הגניבה ולגרום לצמצום הסיכון באופן משמעותי.

הפתרונות למניעת גניבת רכב מתחלקים למספר סוגים עיקריים:

פתרונות מיגון ומניעה שגורמים לגנב פוטנציאלי לחשוב פעמיים ולוותר על הרכב שלכם

  • חניה במקום מואר ומרכזי
  • חניה בחניון מסודר, או בחניה פרטית
  • מנעול הגה, או מנעול הילוכים, או מנעול דוושות – הגנה פיזית בולטת

פתרונות שמונעים מהגנב לממש את זממו, גם אם הצליח לפרוץ לרכב

כיום, קיימות מספר מערכות נגד גניבות רכב:

  • מערכות אזעקה חדשניות כוללות גם מערכות התרעה המקושרות למוקד ו/או לטלפון של בעלי הרכב. אזעקה שמצפצפת ומושכת תשומת לב כבר אינה אפשרית, שכן היא אסורה עפ"י חוק בשל היותה מטרד רעש סביבתי.
  • משבת מנוע (אימובילייזר) המונע את התנעת הרכב ללא קוד או מפתח מקורי. קיימים מספר פתרונות דומים להשבתת המנוע, מערכת הדלק או מערכת החשמל. כולן למעשה מונעות את השימוש ברכב.
    חשוב לזכור שפתרון זה יעיל רק למקרה גניבה בנהיגה, ולא למקרי גניבה באמצעות רכב גורר או מעמיס.
  • כיום ישנן מערכות מיגון "פיזיות", דוגמת כספת המותקנת על גבי מחשב הרכב ובכך מונעות החלפת מחשב המקורי של הרכב ועקיפת האימובילייזר המקורי של הרכב

פתרונות שמסייעים לאיתור הרכב ולתפיסת הגנבים

  • מערכות איתור מבוססות GPS המאפשרות למשטרה ולגורמים אחרים לזהות את מיקום הרכב הגנוב בזמן אמיתי ולסכל את הגניבה.

עצה חשובה: תמיד להקפיד לשמור את מפתחות הרכב במקום בו לא ניתן, או קשה מאוד, למצוא אותם. חלק גדול מגניבות הרכב מתבצע באמצעות מפתחות שנשכחו או הושארו ברכב עצמו, בתיק שנגנב, או על שולחן במסעדה. שמרו על המפתחות.

כמה דברים שכדאי לדעת על פתרונות מיגון

  • פתרונות טכנולוגיים חדשניים, כגון משביתי מנוע, משולבים כבר בייצור הרכב. מכוניות חדשות וחדישות עשויות לכלול אמצעי מיגון מתקדמים כחלק מן המפרט.
  • קיומם של אמצעי מיגון הוא תנאי סף לרכישת ביטוח מקיף לרכב. אם אתם רוצים הגנה ביטוחית לרכבכם, תדרשו גם להגנה פיזית או טכנולוגית מפני גניבות.
  • סוגי רכב מסוימים, וגם אזורי מגורים מסוימים, מועדים יותר מאחרים לגניבות רכב. הרכב בו בחרתם והמקום בו אתם גרים מהווים שיקול חשוב, אם לא מכריע, בבחירת פתרונות המיגון מפני גניבה.

ביטוח מקיף לרכב – הגנה מותאמת אישית

בסופו של דבר, את ההגנה האמיתית להשקעה שלכם ברכב, במיוחד כאשר מדובר ברכב חדש ויקר, מספקת פוליסת ביטוח מקיף לרכב. הפוליסה מעניקה הגנה מפני שורה של סיכוני נזק, ביניהם פריצה וגניבה.
ניתן להוסיף כיסויים שונים, בהתאם לצורך ולאפשרויות, על מנת ליצור מעטפת הגנה ביטוחית המותאמת בדיוק לכם, בכיסוי ובמחיר.
שום מערכת הגנה, פיזית או טכנולוגית, אינה תחליף לביטוח מקיף. מערכות נגד גניבות רכב אמנם עשויות למנוע גניבה, אך אם חלילה תצלח מלאכתו של הגנב, רק קיומו של ביטוח מקיף יציל את ההשקעה שלכם.

לסיכום: כדאי מאוד להגן על המכונית שרכשתם במיטב כספכם באמצעות פתרונות מיגון חכמים, אבל הכי חשוב הוא לבטח את הרכב.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים