- היה ומעורבים בתאונה נפגעי גוף יש לדאוג לפנות אותם לבית החולים ולהודיע למשטרה על התאונה.
- יש למלא טופס איסוף נתונים בזמן תאונה – המצורף לפוליסה.
- חובה לקחת פרטים מכלל המעורבים – מספרי רישוי, פרטים אישיים, מספרי ת"ז, מספרי פוליסת ביטוח מקיף ומספרי פוליסת ביטוח חובה בתוקף. כמו כן לקחת פרטי עדים לתאונה.
- יש לצלם את נזקי הרכבים המעורבים ואת מקום התאונה.
- יש להכין:
- מס' הרישוי של הרכב
- מס' הפוליסה של הרכב
- פרטי נהג הרכב המבוטח ב-AIG ישראל – שם, ת"ז, מספר טלפון, תאריך לידה, תאריך הוצאת רישיון נהיגה
- צילום רישיון רכב
- פרטי רכב צד ג' בהתאם לטופס איסוף נתונים בזמן תאונה
- תיאור האירוע
- רשימות, כתובות ומספרי טלפון של עדים לאירוע, במידה וישנם
- לפנות למוקד התביעות של AIG- נציג התביעות יקבל את הפנייה ויסביר את האפשרויות לטיפול בנזקים. ניתן לבחור באחת מן האפשרויות הבאות, בהתאם לנסיבות האירוע:
- דרישה בשם: תביעת הנזקים מצד ג' אשר על פי הנטען, אשם בתאונה בהתאם לגרסת המבוטח.
- הפעלת פוליסה: תביעת הנזקים באמצעות פוליסת הביטוח בחברתנו.
- העברת הרכב למוסך
במידה וקיים בפוליסה כיסוי גרירה והרכב אינו במצב המאפשר את הבאתו למוסך בנסיעה, נציג התביעות יזמין גרר שיפנה את הרכב ממקום האירוע אל המוסך.
- יש לציין אם קיים בפוליסה כיסוי VIP – ניתן להזמין נציג, לאחר תיאום הגרירה, שיגיע למקום התאונה, ימתין לגורר ויזמין עבור המבוטח מונית אשר תיקח אותו למחוז חפצו ברדיוס של עד 60 ק"מ (בכפוף לתנאי כתב השירות).
הסבר על האפשרויות לטיפול בנזקים (סעיף 6)
דרישה בשם (אי הפעלת פוליסה)
במקרים בהם (בהתאם לנסיבות האירוע) המבוטח אינו אשם בתאונה, ניתן לא להפעיל את פוליסת הביטוח ולפנות בדרישה לחברת הביטוח של הנהג האשם לכיסוי הנזקים.
כדי לבחור באפשרות זו, על הפוליסה לכלול כיסוי "סיוע בתביעות" והמבוטח נדרש להשאיר תשלום דחוי במוסך בגין התיקון.
במידה ולא קיימים פרטי צד ג' לא ניתן לבצע אפשרות זו.
AIG ישראל תעמיד לרשות המבוטח נציג אשר יסייע בדרישת נזקים ויפנה בשמו לבעל הרכב ו/או לחברת הביטוח שלו. יחד עם זאת, AIG אינה יכולה להתחייב לגבי תוצאות הפנייה. אחריות זו חלה על הנהג האשם ועל מבטחיו ובכפוף לשיתוף פעולה מצדו.
בבחירה באפשרות זו, לא תירשם תביעה בהיסטוריית התביעות, ולא תיפגע ההנחה להיעדר תביעות עם חידוש הפוליסה ב-AIG, בשל תביעה זו.
במידה וברשותך ביטוח מקיף, בכל שלב ניתן לחזור מן ההחלטה שלא להפעיל את הפוליסה, ולהפעילה ללא כל חיוב כספי מצד המבוטח , למעט השתתפות עצמית ודמי כינון בהתאם.
במידה ואין ברשות המבוטח פוליסת ביטוח מקיף (פוליסת ביטוח צד ג' בלבד) או שאינו מעוניין להפעיל את פוליסת המקיף, ניתן לפנות לנציג מוקד תביעות לצורך קבלת מידע בגין הליכים משפטיים כנגד צד ג'.
הפעלת פוליסה
במקרים בהם ברשות המבוטח פוליסת ביטוח מקיף לרכב – במידה והאחריות לתאונה חלה על המבוטח או שברצון המבוטח להפעיל את פוליסת הביטוח לצורך תיקון הנזק, ניתן להפעיל את הפוליסה ולתקן את הרכב.
לאחר הדיווח על התאונה יש למבוטח 2 אפשרויות לתיקון הרכב:
- תיקון במוסך הסדר – כניסה לאחד ממוסכי ההסדר של AIG, קבלת רכב חלופי למשך התיקון (בכפוף לתנאי הפוליסה) ותשלום של השתתפות עצמית בלבד בסיום התיקון.
- תיקון במוסך שאינו בהסדר- יש לשלם את עלות התיקון ולהעביר את החשבוניות לשמאי. AIGתשלם את הנזק בניכוי השתתפות העצמית הגבוהה ודמי כינון, תוך 10 ימי עסקים מקבלת כל המסמכים כולל דוח השמאי.
שמאי מרשימת שמאי החוץ יישלח למוסך על מנת לבצע הערכת נזק לרכב ובדיקת מיגונים – רשימת שמאי החוץ.
במידה והמבוטח בחר שמאי שאינו מרשימת שמאי החוץ (שמאי אחר), נדרש מתן אפשרות לשמאי מטעמנו לבדוק את הרכב טרם תיקונו. הערכתו של השמאי האחר לא תהא השומה הקובעת.
במידה וברשות המבוטח פוליסת ביטוח צד ג' בלבד – AIG תכסה את נזקי צד ג' בסכום שמעבר לסכום השתתפות העצמית המופיע במפרט.
במידה וקיים ברשותך כיסוי ל"ביטול השתתפות עצמית" AIG תישא אף בסכום ההשתתפות העצמית.
הפעלת פוליסה ותביעת הפסדים
אפשרות המשלבת את שתי האפשרויות הקודמות – הפעלת פוליסת ביטוח מקיף, וכמו-כן תביעת נזקים נוספים (כגון ההשתתפות העצמית) – במקרים בהם המבוטח אינו אשם בתאונה – מהנהג האשם וחברת הביטוח שלו (תביעת הפסדים).
אם הרכב נפגע בתאונה באשמת צד ג', והמבוטח בחר להפעיל את פוליסת הביטוח המקיף – לאחר ביצוע האפשרות של הפעלת הפוליסה, AIG תפנה לנהג האשם בתאונה ו/או לחברת הביטוח שלו לצורך קבלת החזר בגין התגמולים ששולמו על ידה, וקבלת החזר בגין ההשתתפות העצמית אשר שולמה על ידי המבוטח, אך אינה יכולה להתחייב לגבי תוצאות הפניה או תוצאות ההליך המשפטי אם יהיה.