עוברים לנהיגת חורף: טיפים נוספים לנהיגה בטוחה
אורות, ראות, כביש רטוב, החלקה ועוד כמה טיפים חשובים לקראת החורף
באופן לא מפתיע אנחנו שוב בעונת בחורף ושוב יש צורך לתזכורת בנושא החשוב של הכנת הרכב לנסיעת חורף ותודעת הנהגים לנהיגת חורף.
טיפים מחורפים קודמים שנכונים גם לחורף הקרוב:
על נהיגת חורף ועל שירותי דרך
טיפים חשובים לנהיגה בטוחה ברכב תקין בכל מזג אוויר
אורות | לראות ולהיראות
- החל מ-1.11 חובה להדליק אורות גם ביום. הקנס: 100 ש"ח + 2 נקודות.
- אורות מעבר – האורות הנמוכים של הרכב. פנסי חזית המאירים למרחק 30 מ' לפחות, כאשר קרני האור נוטות כלפי מטה וימינה כדי למנוע סנוור. בנהיגה בערפל יש להפעיל אורות מעבר או פנסי ערפל.
- אורות דרך – פנסי חזית המאירים למרחק של 100 מ' לפחות. חובה לעמעם את אורות הדרך כאשר בא רכב ממול או כאשר נוסעים בעקבות רכב אחר ובזמן שהרכב עומד.
- לוודא שהאורות כבויים כאשר יוצאים מהרכב בתום הנסיעה.
ראות לקויה | כללי נהיגה
- כאשר הראות בדרך מוגבלת, מכל סיבה שהיא, על פי החוק יש להאט את מהירות הנסיעה ובמידת הצורך אף לעצור את הרכב.
- כאשר הראות לקויה העקיפה אסורה בהחלט.
- יש לדאוג לניקיון הפנסים, המראות והשמשה הקדמית.
תחזוקה וניקוז | כדאי לדעת
- במידה ויש בעיה במגבים, יש לדאוג להחלפתם.
- הפעלת מזגן יחד עם מפשיר אדים לשמשה הקדמית, מזרזת את הפשרת האדים המצטברים על השמשה. בדגמים מסוימים מערכת זו פועלת באופן אוטומטי.
- עקב מבנה הכבישים לניקוז, המים מצטברים בדרך כלל בצד ימין של הכביש.
כביש רטוב | שומרים על שליטה
- בכביש רטוב מקטינים את מהירות הנסיעה ומגדילים את המרחק מהרכב שלפנינו.
- יש להחשיב כל גשם כגשם ראשון – היות והגשמים בישראל יורדים לסירוגין, בהפסקות שבין הגשמים הכבישים מתכסים בשכבת אבק.
- הגשם הבא הופך את האבק והשמנים לעיסה חלקלקה.
- גורמים להחלקה ולאיבוד שליטה ברכב:
- נהיגה מהירה שאינה מתאימה לתנאי הדרך
- כביש רטוב וחלק
- פניות חדות
- אי שמירת רווח
- בלימה חזקה
החלקה | איך נוהגים כדי למנוע החלקה?
- יש להימנע ככל האפשר מבלימת פתע.
- לבלימה במכוניות המצוידות במערכות ABS (קיימת בכל כל רכבי החברה) יש ללחוץ על דוושת הבלם ולא להרפות עד עצירה.
- במהלך הבלימה יש להטות את ההגה על מנת להימנע ממכשול או תאונה.
- במקרה של החלקת סחרור, יש לסובב את ההגה לכיוון אליו מחליקים אחורי הרכב (במכונית עם ABS תוך שימוש בדוושת הבלם).
שומרים מרטיבות | מאטים את האוטו
- מאטים לפני כניסה לשלולית גדולה כדי לא להרטיב את המנוע ועל מנת שלא ייגרם נזק מכני. ברכב דיזל יש לנהוג במשנה זהירות עקב חשש ל"נעילת מנוע".
- ביציאה משלולית יש ללחוץ לסירוגין על דוושת הבלם כדי לייבש את רפידות הבלמים.
חורף נעים ובטוח, ואל תשכחו ביטוח רכב.